Cvičící pátek: Variace na ovesnou kaši

20. března 2015 v 20:30 | Bekky |  Deník: jak žiju a na co myslím

Ovesná kaše je pro mě základ jídelníčku z hlediska sacharidů. Samotná není až takový zázrak, ale jde jí vylepšit spoustou způsobů. Jak na to?



Začneme asi tím, jak uvařit samotnou kaši. Na 250 mililitrů mléka je optimální 60g vloček, což je jedna normální porce. Mléko zahřejeme a nasypeme do něj vločky, ještě chvíli před tím, než se začne vařit, protože se vločky pak lépe nasáknou mlékem a jsou měkčí. Můžete přisypat malou lžičku cukru, ale není to nutné. S kaší musíte celou dobu míchat, aby se vám mléko nepřichytlo. Mícháte tak dlouho, dokud kaše nemá konzistenci, kterou chcete.

1. Varianta - Jablka se skořicí
To je moje oblíbená kombinace, je i na úvodní fotce - stačí nakrájet kousek jablíčka a posypat skořicí popřípadě i trochou cukru. Kombinace skořice s ovesnou kaší je stejně skvělá jako jablek se skořicí.

2. Varianta - Banán
Banány jsou skvělé, díky draslíku tlumí únavu a nervozitu. Banán nakrájím na malé kousky a malinko posypu třtinovým cukrem. Nebo ho rozmačkám a zamíchám do kaše. K banánům se skvěle hodí i kakao.

3. Varianta - Kokosovo-ananasová kaše
Ananas je nejlepší dietní ovoce, protože obsahuje nejméně cukrů a zároveň enzym bromelin, který pomáhá spalovat tuky. Rozhodně doporučuji čerstvý a ne z konzervy, ten bývá často doslazovaný. Kokos a ananas vytvoří exotickou letní kombinaci, ať už ananas nakrájíte a zamícháte do kaše spolu se strouhaným kokosem, nebo do kaše zamícháte kokosové mléko a ananas nasypete navrch.

Co se týká ovoce, lze použít snad jakékoliv, super kaše je také s jahodami, hroznovým vínem, nebo zavařenou dýní. Tyto kombinace jsou náročnější, co se týče jednoduchých cukrů, ale pokud vám nejde o hubnutí, pak je to fajn tip na chutnou snídani.


Toto jsou takové varianty kaše, které ji zpestří a bude chutnat skvěle. Doporučuji ke snídani jako postupný zdroj sacharidů pro celý den.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Ronnie Sparks Ronnie Sparks | E-mail | Web | 24. března 2015 v 12:47 | Reagovat

První varianta mě zaujala nejvíc :-)

2 Van Vendy Van Vendy | Web | 27. března 2015 v 20:45 | Reagovat

Ovesnou kaši jsem už dlouho neměla, navnadilas mě!
Zaujala mě varianta ananas-kokos. Vypadá slibně!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama